Thursday, August 13, 2009

ApabILa tErTUtuP mATa

salam sume dah hampir setengah bulan tak sempat masuk kedalam blog ni..........
kenapa dan mengapa?..................
jawapan yang dah terlalu rutin dengan masyarakat zaman IT ni, iaitu 'bz'.
sehingga terkadang tu jawapan 'bz' ni boleh digunakan sebagai alasan utk mengelak dari melaksanakan yang fardhu.....

apa yg aku 'bz'kan?
aku pun xpasti...... nak kata xtau agak keterlaluan.
yang pasti peruntukan masa untuk aku dan kamu hanya ada 24 jam, sedangkan waktu berkerja aku seringkali mecabuli masa peribadi ku.................
bagaimana dan caramana ianya terjadi, sukar nak aku nyatakan disini, cuma yang pasti, semuanya demi sesuap nasi. (macam bermadah la plak).

tapi berbaloikah semua itu aku lakukan? untuk siapa dan siapa-siapa semua tu?
bukan ke masih banyak tuntutan yang belum aku laksanakan.......... entah lah........ jelaslah inilah kelemahan yang ada pada diri aku dan mungkin juga kamu..... kita sering berusaha mendapatkan ganjaran yang xseberapa, lalu terlupa pada ganjaran hakiki yang telah ditawarkan disana........

hidup ini satu perjuangan, dan perjuangan itu akan hanya terhenti aPAbILa terTUtUP MatA..........

dari :
aku yang tertekan dengan bebanan kerja.


No comments:

Post a Comment