Monday, August 2, 2010

mEdiK di kEjoHaNAn rAgBi tERbuKA

pelapis pasukan ragbi malaysia

aku bukanlah 'pengurut batin' dan jauh sekali 'urut special'

tugasan yang sama seperti minggu lepas. memberi first aids kepada perlawanan Iskandar Malaysia Ragbi Challenge 2010. perlawanan berlangsung selama 2 hari 31 july & 1 Ogos. tapi aku hanya terlibat pada hari ahad 1hb, sebab 31hb aku dah ada program lain.



seumur hidup aku mmg xpernah menyaksikan perlawanan ragbi, so ntah sepatah haram aku xpaham dengan sukan ni, ada smash ke? foul ke? hand stand ke? offside ke?... yg aku nampak cuma orang2 berlari bawak bola lonjong je. pakaian sebelum perlawanan ada macam2 kaler, bila dah abis main aku tengok sama je kalernye, warna lumpur....... dalam hati terpikir, agaknya kalau ada kerbau kat sini, mesti kerbau pun tergelak, tgk manusia bergelut dalam lumpur, kata kerbau "lebih kurang aku je".



yang pasti ramai pemain yg kekejangan otot. xkurang juga yang koyak kulit kepala dan bibir, dan ada sorang pemain yang beralih sendi bahu. perrrgggh ganas tol, mungkin sbb tu aku tak berminat dengan sukan ni kot....


No comments:

Post a Comment