Friday, July 31, 2020

sELamat hAri uLaNG tAHUn ke ???


hari ini jumaat bersamaan 10 zulhijjah 1441hijrah

penghulu segala hari

hari yang penuh berkat

salah satu hari melakukan ibadah korban

salah satu hari yang diharamkan berpuasa

iaitu, hari raya aidiladha

Dan pastinya hari ulang tahun kelahiran aku mengikut kalender islam.

10 zulhijjah 1393 hijrah. Kalau pengiraan mengikut kalender islam umur aku hari ni genab 48 tahun. Tapi seperti rutin nya, dunia menggunakan kalender masihi, bulan dec nanti umur aku baru mencecah 46 tahun.

 

terima kasih mak, kerana telah melahirkan aku kedunia ini. Malah telah menjaga aku dengan penuh kasih sayang sehingga aku menjadi dewasa. Dapat melihat dunia, dapat merasai cabarannya, dapat melalui onak dan ranjaunya, sebelum aku meneruskan perjalanan

 

Tak lupa juga ucapan terima kasih aku kepada Allahyarham abah, berehat lah dengan tenang dikau disana. Pasti aku akan menyusuli mu suatu masa nanti. Tiada kek nak aku berikan, dan tidak ada ikatan reben yang membaluti kotak hadiah. Yang ada hanyalah kiriman Al-fatehah disetiap wirid yang mengiringi solat 5 waktu ku, sebagai hadiah dan tanda ingatanku kepadamu..

 

Dan pastinya terima kasih yang tak terhingga kepada Allah dan Rasul Nya, Muhammad SAW, kerana telah meniupkan roh dan melahirkan aku dari rahim seorang ibu yang beragama islam. inilah nikmat dan kurniaan yang tak terkira besarnya kepada diriku. Tiada hadiah yang mampu aku balas, melainkan hanya mampu mentaati setiap perintah Mu dan mengirimkan ucapan selawat ke atas nabi junjungan ku..

 

Do’a dan harapan ku, semoga Kau temukan kami semua nanti di dalam syurga firdaus Mu pada penghujung pengembaraan ini… Amiin ya Rob…

 

Simpan sini lah gambar ni untuk kenangan. Kerana memori ini tidak mungkin berulang



No comments:

Post a Comment