Sunday, July 26, 2020

tuKAr aNgin buKAN kEpaLA aNGin



hari ni ahad terakhir sebelum kita semua akan bertemu hari raya aidiladha pada hari jumaat nanti. 26 Julai 2020 bersamaan 5 Zulhijjah 1441 hijrah


berbeza dengan sambutan raya aidilfitri 2 bulan yang lalu. Walaupun tak lah terlalu berbeza, sebab kedua-duanya masih dalam PKP. Semalam pengarah kesihatan dato norhisham telah mengumumkan cluster baru covid-19, iaitu cluster bukit tiram.. ada 2 kes positif.. alamak dekat sangat dengan rumah aku ni.. semoga Allah melindungi kami semua.. janganlah sampai kawasan ulu tiram jadi PKPD pula sepertimana Ibrahim majid di simpang renggam.
Menjalani PKPP sejak sebulan yang lalu. Aku masih belum ada aktiviti fulltime. Dalam kebosanan menjalani rutin harian. Anak aku si belalang ajak aku cat rumah. Ok jugak tu, sebab pada pengiraan aku dah 7 tahun aku tak mengecat dalam rumah. Luar rumah pun last cat dah 3 tahun yang lalu.

sampai tangga pun dicat oleh si belalang

Bermodalkan lebih kurang RM200 beli cat paling murah maxilite dapatlah 4 tong cat 7 liter. cukuplah untuk ruang tamu dan dapur. bilik tak kotor lagi dindingnya. Gunalah dulu setahun dua lagi. Hihi…

Alhamdulillah buat kerja mengecat santai-santai, 5 hari dah siap. Bolehla beraya haji dengan wajah baru rumah aku nanti… hihi..

bila sebut pasal raya haji ni teringat nak balik Baling, sebab dah lama sangat tak balik ni. Last balik bulan december tahun lepas. Rindu pada sanak saudara, rindu pada suasana kampung, rindu nak melawat kubur mak mertua. tapi kalau nak balik sekarang, anak-anak dah nak masuk madrasah hari sabtu nanti. kalau nak balik berdua lepas raya haji nanti macam tak seronok pulak... tengok lah nanti masa yang sesuai...

No comments:

Post a Comment