Thursday, December 31, 2009

hArGAiLah keBEBASan ini.

salam semua.
hari ini 31 dec. hari terakhir dalam tahun 2009.
esok 2010 akan memulakan perjalanannya dengan tarikh 1 january.

perjalanan aku masih tetap sama, meniti hari2 berlalu dengan satu pengharapan yang amat besar, iaitu mengimpikan satu bentuk perniagaan milik aku sendiri. supaya dapat meninggalkan terus tanggungjawab dari atas meja usang ini yang telah aku duduki sepanjang 15 tahun lamanya.

apa masalahnya masih tak aku ketahui......... mungkin hanya kerana perjalanan ini telah terlalu lama sehingga mengakibatkan keletihan dan kelesuan ini teramat nyata pedihnya. akal dan minda ku telah terlalu penat untuk memikirkan kehendak2 dan tuntutan2 dalam mendirikan sesebuah bangunan. aku perlu mencari suatu perubahan untuk memberi peluang dan ruang kepada seketul otak didalam kepala ini merehatkan dirinya......

dengan kehadiran 2010 dan 1431H yg baru saje beberapa hari lalu. aku masih menagih pengharapan agar semua impian dan do'aku akan menjadi sebuah kenyataan. kenyataan yang akan menguburkan sebuah angan2. kenyataan yang akan memberikan sinar baru dalam hidup aku. kenyataan yang dapat membebaskan tekanan yang berulang selama 15 tahun lamanya. dan kenyataan yang akan mengubah perjalanan ku untuk hari-hari mendatang.........
selama 3 tahun perjalanan menyiapkan tempat kurungan ini. selama itu jua, minda dan jiwaku telah terkurung dan bersarang di dalamnya. meskipun jasad ini masih bebas diluar.
(project : penjara Sg. Udang Melaka, Bandaraya Bersejarah)

No comments:

Post a Comment