Friday, July 23, 2010

sejARAh KiNi bErULaNg


hari ini 22 july bersamaan khamis malam jumaat


buat pertama kalinya bagi anak aku yg ke2 dan ke3 tidur tanpa uminya. bagi yang pertama, dah banyak kali merasai keadaan camni. ini semua adalah kerana tugasan dan tanggungjawab sebagai seorang jururawat......

aku masih ingat lagi beberapa tahun yg lalu masa isteri aku bertugas di wad, kerja syif ni dah biasa sangat, cuti hujung minggu jangan diharapkan, hari raya tinggal kami 2 beranak. kini keadaan yang sama berulang semula, sbb isteri aku sedang menjalani praktikal di wad bersalin HSA JB. bagi aku itu semua perkara biasa kerana ianya bukan hanya berlaku kepada aku saje sebaliknya kepada semua pasangan pertugas2 hospital, polis, bomba, kastam, imegresen, tentera, malah berlaku juga kepada, pasangan kakitangan lebuhraya, pengawal keselamatan, pekerja industri, dan tak ketinggalan anggota Pertahanan Awam seperti aku. hehehe....


pelan semua dah sattlekan, anak2 pun dah jauh belayar, aku pun perlu berehat awal. sbb pagi esok, lusa dan tulat aku ada tugas di JPAM standby First Aid kepada acara di sykt TM.


wassalam....

No comments:

Post a Comment